19 اسفند 1398 دسته بندی: مقالات

تفاوت گیربکس اتوماتیک AT و CVT

جعبه دنده دستی رانندگی شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر می کند. در حالی که انتقال خودکار به شما آرامش در ترافیک می بخشد. در جهان شاهد افزایش فروش خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک هستیم.در این مقاله می خواهیم به تفاوت گیربکس اتوماتیک و cvt بپردازیم.

گیربکس قدرت تولید شده توسط موتور را برای به حرکت درآوردن چرخ ها انتقال می دهد. در حال حاضر برای انجام این کار انواع مختلفی از گیربکس وجود دارد. در حالی که روند مکانیکی تعویض دنده ها یکسان هستند ، مراحل تغییر آنها در انواع مختلف انتقال متفاوت است.

تفاوت گیربکس اتوماتیک و cvt
تفاوت گیربکس اتوماتیک و cvt

جعبه دنده دستی رانندگی شما را جذاب تر و سرگرم کننده تر می کند. در حالی که انتقال خودکار به شما آرامش در ترافیک می بخشد. در جهان شاهد افزایش فروش خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک هستیم. در این مقاله می خواهیم به تفاوت گیربکس اتوماتیک AT و CVT بپردازیم.

گیربکس ها معمولاً در یک باکس فلزی که شامل یک سری اهرم های دنده می باشد. به همین دلیل به آن گیربکس می گویند. نیرویی که باعث چرخش در داخل موتور به وجود می آید را به آن گشتاور می گویند. از طریق شافت موتور وارد انتقال نیرو می شود و قبل از بیرون آمدن از شافت خروجی ، از طریق چرخ دنده ها عبور می کند. گیربکس دستی ، AT و CVT انواع محبوب و متداول گیربکس های موجود در بازار این روزها است.

 

گیربکس اتوماتیک AT

گیربکس اتوماتیک خود به خود تغییر می کند. راننده برای تغییر دنده های اتومبیل همانطور که در یک اتومبیل انتقال دستی انجام می دهد ، نباید عملی را انجام دهد. انتقال اتوماتیک امروزه محبوب تر است زیرا تمایل به یادگیری نحوه رانندگی آسان تر است. دو نوع گیربکس اتوماتیک وجود دارد. گیربکس اتوماتیک  (AT) و انتقال مداوم متغیر (CVT).

گیربکس CVT

یک خودرو با گیربکس CVT به همان روشی که یک انتقال اتوماتیک معمولی انجام می دهد، کار می کند. اگرچه کارکرد داخلی واقعی آنها بسیار متفاوت است. به جای داشتن دنده ، دو قرقره وجود دارد که توسط یک کمربند وصل شده اند. موتور یک قرقره چرخانده و دیگر قرقره به بقیه گیربکس وصل می شود و چرخ های اتومبیل را نیرو می بخشد.

گیربکس CVT به موتور خودرو اجازه می دهد تا با طیف وسیعی از سرعت های مختلف خودرو ، با بیشترین چرخش در دقیقه کار کند. به همین دلیل انتقال CVT برای زمانی که می خواهید حداکثر راندمان سوخت را تضمین کنید، مناسب است. به عنوان مثال ، سوبارو خودروهای تمام چرخ است و AWD راندمان سوخت کمتری دارد. بنابراین از گیربکس CVT استفاده می کنند تا بازده سوخت بهتری را به دست آورد. گیربکس CVT بیشتر در اتومبیل های ژاپنی مانند Subaru’s ، Honda CR-Vs ، Nissan Rogues و Mitsubishis یافت می شود.

امیدوارم بعد از خواندن این مقاله ، دانش کاملی در مورد تفاوت گیربکس اتوماتیک AT و CVT بدست آورید. اگر در مورد این موضوع یا نکات دیگر سؤالی دارید، در قسمت نظرات دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان تعمیرگاه تخصصی ما به شما پاسخ می دهند.

منبع:فایننشال اکسپرس

نوشته های مشابه