29 تیر 1398 دسته بندی: تخصصی گیربکس

لرزش خودرو در هنگام حرکت ناشی از چیست ؟

یکی از عوامل لرزش خودرو در هنگام حرکت ناشی از خرابی یا پارگی در دسته موتور ها باشد.

موارد دیگر نیز شامل خرابی در صفحه کلاچ ها که با بکس باد کردن لرزش ایجاد می‌کند و همچنین خرابی در پلوس ها نیز باعث لرزش در خودرو می‌شود.

لرزش خودرو

مشکل شایعی که در خودرو‌های اتوماتیک به وجود می‌آید خرابی توربین گیربکس اتوماتیک می باشد که باعث لرزش خودرو در هنگام حرکت می‌شود. توربین گیربکس اتوماتیک قسمت واسطی است بین گیربکس و موتور که وطیفه انتقال گشتاور را برعهده دارد.

لرزش خودرو

اکثر مواردی که در خودروهای اتوماتیک به لرزش ختم می‌شود عیب مخصوص به گیربکس است ولی در بعضی موارد ریپ زدن خودرو هم لرزش ایجاد می‌کند.

خرابی دسته های گیربکس و یا نصب نادرست منجر به لرزش غیر عادی آن حین راننرگی می شود. در این هنگام باید هم اتصالات گیربکس به شاسی و هم اتصالات گیربکس به موتور خودرو را بررسی نمود. همچنین در خودروهای دیفرانسیل عقب، لرزش در بخش هایی چون دیفرانسیل و محورها و یا گاردان، به راحتی به گیربکس منتقل می شود و راننده این لرزش را در دسته دنده حس خواهد کرد. خرابی چهار شاخ و یا تاب داشتن گاردان از رایج ترین علل آن است. آسیب دیدن بلبرینگ ها و یا چرخ دنده های داخل گیربکس نیز می تواند منجر به لرزش غیر عادی آن شود.

در خودروهای دیفرانسیل جلو، تاب داشتن و خرابی پلوس های چرخ نیز منجر به لرزش در گیربکس خواهد شد که معمولاً این لرزش در سرعت های خاصی به بعد، کمرنگ تر می شود و بیشترین میزان آن را می توان در دورهای پایین و حین شتاب گیری های میانی در سرعت های زیر ۸۰ کیلومتر مشاهده کرد.

نوشته های مشابه