19 تیر 1398 دسته بندی: تخصصی گیربکس

مشکل در گیربکس ZF جیپ چروکی – فراخوانی مجدد فیات کرایسلر

مشکلات سیستم انتقال قدرت همچنان باعث رنجش صاحبان جیپ چروکی می‌شود که شامل تغییر دنده دشوار، تغییر وضعیت ناگهانی به دنده خلاص، توقف در حرکت و دیگر نگرانی‌های امنیتی طی شش سال عرضه این خودروی کراس‌اوور هستند.

مشکل در گیربکس ZF
فیات کرایسلر دوباره جیپ چروکی مدل ۲۰۱۴ را به دلیل مشکلاتی در گیربکس ۹ سرعته ZF به کارخانه فراخوانی می‌کند. این مشکلات در سال ۲۰۱۶ باعث فراخوانی ۳۲۹۵۴۰ خودرو از جمله ۴ مدل دیگر شد که از همان گیربکس استفاده می‌کردند و ناگهان وارد حالت دنده خلاص می‌شدند. این فراخوانی جدید فقط شامل مدل‌های جیپ چروکی ۲۰۱۴ با موتور ۳.۲ لیتری V6 می‌شود. دلیل این مشکل این است که یک سوپاپ ممکن است گیر کرده و به کلاچ اجازه رها شدن نداده و باعث تغییر وضعیت ناگهانی به دنده خلاص شود. بیشتر از ۸۱۰۰۰ چروکی شامل این فراخوانی می‌شوند.
اما از زمان عرضه چروکی در اواخر سال ۲۰۱۳ تاکنون ۱۱ آپدیت نرم‌افزاری برای رفع مشکلات سیستم انتقال قدرت این خودروها منتشر شده بود. آن آپدیت‌ها قرار بود مشکلاتی مثل تغییر دنده با تاخیر، گیر کردن دنده و واکنش ضعیف دریچه گاز را برطرف کنند که همچنان در سال ۲۰۱۴ باعث ایجاد مشکلاتی برای حدود ۱۵۰۰ جیپ چروکی شده بودند.
صاحبان خودروهای جیپ رنگید، رم پرومستر سیتی، فیات X500، لندروور دیسکاوری اسپورت، رنجروور ایووک، آکورا TLX و هوندا پایلوت با همان سیستم انتقال قدرت هم چنین مشکلی را گزارش کردند. این شرکت دلیل تغییر دنده این خودروها به حالت خلاص را مشکلی در سیم‌کشی آن‌ها دانست.
مدل‌های جدیدی مثل هوندا پاسپورت و جگوار I-Pace هم از چنین گیربکسی استفاده می‌کنند.

 

منبع: خودروبانک

    برچسب ها:

نوشته های مشابه