9 آبان 1399 دسته بندی: تخصصی گیربکس

در مورد گیربکس‌های PDK بیشتر بدانیم

پورشه PDK را در سال 2009 برای بازار ایالات متحده معرفی کرد. اکنون در همه کشورهای جهان در دسترس است.

گیربکس PDK

اگر در دهه گذشته در مورد پورشه مطالبی را خوانده ، خریداری کرده و یا رانندگی کرده اید ، احتمالاً نام جعبه دنده دو کلاچه PDK این برند را شنیده اید. تغییر سرعت PDK نسبت به سایر سیستم های انتقال قدرت سریعتر است ، شامل یک ویژگی کنترل پرتاب است و حتی بهتر از آن ، نیازی به تعویض کلاچ ندارد. اما دقیقاً PDK چیست و چگونه کار می کند؟

گیربکس PDK

PDK مخفف کلمه Porsche Doppel Kupplungs getriebe (دقیقاً Porsche-Doppelkupplungsgetriebe) است که به انتقال دو کلاچه پورشه ترجمه می شود. همانطور که از نامش پیداست ، این نسخه پورشه از جعبه دنده دو کلاچه (DCT) است و اساساً به همان روش دیگر DCT های موجود در بازار کار می کند.

گیربکس PDK
دنده داخلی و بسته کلاچ گیربکس PDK. برجسته های آبی که دنده کلاچ کار می کند.

DCT شباهت بیشتری به گیربکس دستی دارد تا اتوماتیک سنتی ، اما به جای اینکه یک کلاچ با چرخ لنگر درگیر شود ، دو کلاچ جداگانه با هم کار می کنند. یک گیربکس PDK از بسته های کلاچ مرطوب هیدرولیکی که یکی دور دیگری را پوشانده است استفاده می کند. یک کلاچ چرخ دنده عقب ، اول ، سوم ، پنجم و هفتم را متصل می کند ، دیگری دسته دوم ، چهارم و ششم را کنترل می کند. برخلاف پدال کلاچ در کف ، بدنه سوپاپ کنترل الکترونیکی در صورت نیاز کلاچ صحیح را فعال می کند. PDK هر بار فقط یک کلاچ را درگیر می کند. با این حال ، از آنجا که مجموعه دنده ها بین کلاچ ها متناوب هستند ، زیرا یکی دیگر را از هم جدا می کند ، می تواند در یک حرکت مایع شرکت کند.

گیربکس PDK
دنده داخلی و بسته کلاچ گیربکس PDK. برجسته های سبز که دنده کلاچ کار می کند.

به یک PDK مثل تیم هفت نفره مسابقات رله المپیک فکر کنید. هنگامی که یک دونده به پایان دوره خود نزدیک می شود ، دیگری با سرعت جداگانه بلند می شود و آماده شروع است ، بنابراین باتوم بلافاصله تحویل داده می شود ، بدون از دست دادن سرعت. و دقیقاً مانند ورزشکاران کاملاً مغذی و مرطوب ، کلاچ های مرطوب آغشته به روغن بیش از حد گرم نمی شوند و تحت فشار فرسوده نمی شوند.گیربکس PDK

به این ترتیب پورشه از آسیب دیدن قطعات با کنترل پرتاب جلوگیری می کند. موتور را به یک نقطه پرقدرت برگردانید و کلاچ ها را بلغزانید تا بدون چرخاندن چرخ ها حداکثر گشتاور را به چرخ ها برسانید. بسیار خیره کننده است.

منبع: autoweek

نوشته های مشابه