15 فروردین 1397 دسته بندی: اخبار

خطاهای پشت آمپر خودرو اتوماتیک

خطاهای پشت آمپر خودرو اتوماتیک

خطاهای که در خودروهای اتوماتیک روی میدهد در صورت برطرف نکردن صدمات جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد. خطاهای پشت آمپر خودرو اتوماتیک شامل، خطاهای موتور، خطاهای گیربکس ، خطاهای اتاق خودرو و … می باشد

در تصویر زیر 41 خطا که در خودرو های اتوماتیک وجود دارد قرار داده شده است.

خطاهای پشت آمپر خودرو اتوماتیک
خطاهای پشت آمپر خودرو اتوماتیک

1 – تنظیم ارتفاع پنوماتیکی

2- اخطار کیسه هوا

اخطار اعلام خرابی در سیستم ایربگ و یا سنسور های ایربگ می دهد. به این معنی است که ممکن است در هنگام تصادف عمل نکنند.برای امنیت شما و مسافران خود ، سریعا نسبت به عیب یابی و رفع مشکل پیش آمده اقدام نمایید.

3 – اخطار ترمز ABS

روشن شدن چراغ ترمز ABS  اخطار می‌دهد که ترمز خودرو شما بنا به دلایلی از حالت ABS خارج شده و به حالت معمولی در آمده است.در صورت خرابی سیستم ترمز خودرو، ممکن است مواقعی که نیاز به متوقف نمودن خودرو دارید، سیستم ترمز عمل نکرده و جان خود و دیگران را در معرض خطر قرار دهید.بنابراین بهتر است در چنین مواقعی سریعا نسبت به عیب یابی و رفع مشکل پیش آمده اقدام نمایید.

4 – اخطار گیربکس اتوماتیک

5 – اخطار لنت های جلو

6 – چراغ‌های جلو (نور بالا)

7 – اخطار موتور

یکی از چراغ های جدی است که معمولاً نشان دهنده انتشار گازهای گلخانه ای یا مشکل کلی موتور است. گاهی اوقات کلمه “چک” در نزدیکی آیکن موتور ظاهر می شود.گاهی اوقات به هیچ وجه ظاهر نمی شود. وسایل نقلیه قدیمی ممکن است به هیچ وجه نمادی نداشته باشند ، فقط متن “Check Engine” یا “Service Engine Soon” نمایش داده شود.اگر چراغ موتور چک روشن است ، خودروی خود را در اسرع وقت به تعمیرگاه برسانید.اگر چراغ موتور چشمک می زند، با سرعت متوسط  رانندگی کنید تا زمانی که  خودروی خود را به مکانیکی برسانید. در حالی که چراغ موتور روشن است، رانندگی می تواند بسیار خطرناک و مضر باشد!

8 – کنترل پایداری غیر فعال

9 – اخطار فشار تایر

10 – اخطار نبودن کلید خودرو

11 – اخطار سقف جمع شونده

12 – سیستم چراغ‌ هوشمند

13 – سیستم تغییر زاویه چراغ

14 – اخطار جرثقیل کمکی جلو

15 – اخطار اسپویلر عقب

16 – مه شکن‌های عقب

17 – اخطار شارژ باتری

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس اتوماتیک

باطری خودرو که نقش مهمی در قسمت برق رسانی خودرو دارد. در صورت از کار افتادن و یا ایجاد مشکل، می تواند باعث خاموش شدن خودرو نیز گردد.می تواند به مشکلات الکتریکی مربوط به فرمان برقی ، ترمز ، چراغ و موتور شما منجر شود.خودروی خود را سریعا به تعمیرگاه برسانید.

18 – اخطار بحرانی فشار روغن

اگر فشار روغن پائین بیاید، چراغ اخطار روشن می شود. در حالی که این چراغ روشن است، رانندگی نکنید. اگر می بینید که هنگام رانندگی این چراغ روشن شد سریعا خودرو را متوقف کنید. شما باید سطح روغن و فشار موتور خود را در اسرع وقت بررسی کنید. اگر این چراغ خاموش نمی شود، قبل از آسیب بیشتر به خودرو ، لطفاً خودروی خود را به تحت نظر یک مکانیک حرفه ای بررسی کنید.

19 – اخطار دمای خنک کننده

نشان دهنده بالا رفتن درجه حرارت موتور بیش از حد مجاز است.به محض روشن شدن این اخطار رانندگی را متوقف کنید و موتور را خاموش کنید تا موتور خنک شود. اگر دوباره چراغ هشدار دمای موتور روشن شود ، احتمالاً در خنک کننده ، رادیاتور یا پمپ آب خود مشکلی دارید. خودرو را با سرعت کم به تعمیرگاه نزدیک خود برسانید.

20 – سنسور باران و نور

21 – اخطار خارج شدن از جاده

22 – پدال ترمز را فشار دهید

23 – انطباق کروز کنترل

24 – سیستم کروز کنترل

25 – اخطار درب صندوق عقب

26 – اخطار ترمز دستی

27 – اخطار کمربند ایمنی

در صورتی که پس از قرارگیری سوئیچ موتور در وضعیت روشن (ON)، راننده کمربند ایمنی خود را نبسته باشد، چراغ هشدار کمربند روشن می‌شود.

28 – اخطار درب موتور

29 – اخطار باز بودن درب‌ها

30 – اخطار گرمکن خودرو

31 – اخطار مایع شیشه شوی

32 – اخطار چراغ های ترمز

33 – دنده دستی سنگین

34 – دنده دستی سنگین

35 – حالت دنده رانندگی (درایو)

36 – حالت دنده خلاص

37 – حالت دنده عقب

38 – حالت دنده پارک

39 – حالت تک دیفرانسیل

40 – حالت دو دیفرانسیل

41 – اخطار الکترونیکی موتور

نوشته های مشابه