14 بهمن 1397 دسته بندی: اخبار

فناوری ESF مرسدس بنز غیر قابل تصادف

مرسدس بنز در حال کار روی کانسپتی است که قول داده تقریباً غیرقابل تصادف باشد و این نه به خاطر کانسپت بودن و نداشتن راننده بلکه به خاطر تکنولوژی پیشرفته‌ای است که در بطن آن وجود خواهد داشت.

شرکت مرسدس بنز برای سال آینده نسخه جدیدی از فناوری امنیت خودروی ESF را به صورت عمومی رونمایی خواهد کرد و همچنین این شرکت در این باره اذعان میکند که این فناوری جدید میتواند سبب ساخت خودروهایی غیر قابل تصادف شود.

فناوری ESF

این خودرو فعلاً با نام ESF شناخته شده و ایمن‌ترین محصول مرسدس محسوب می‌شود. ESF نقش مهمی در هدف بلندمدت این خودروساز که به صفر رساندن تصادفات می‌باشد خواهد داشت.


طبق گزارش نشریه Australia Motoring یکی از مدیران این شرکت،Ola Kalenius، اطلاعاتی بیشتری را در این رابطه در اختیار خبرنگاران گذاشته است :
“دست آورد های جدیدی همچون فناوری خودروهای بدون سرنشین و تقویت آن میتواند به مقدار بسیار زیادی تصادفات جاده‌ای را کاهش دهد چرا که تصادفات عمدتا به علت خطاهای انسانی صورت میگیرند.” همچنین او بیان کرد که فناوری ESF شرکت بنز به زودی به مرحله استفاده در خودروها خواهد رسید.

فناوری ESF
آقای Kalenius در میان صحبت های خود اشاره کرد که تقویت شدن هوش مصنوعی و ارسال اطلاعات از جانب همه خودروها به یک سرویس مشترک و استفاده سیستم های هوشمند خودروها از این اطلاعات میتواند تصادفات را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد و اما اگر گاهی اشتباهی رخ داد فناوری Cutting-edge این شرکت تلفات تصادف را به مقدار زیادی کاهش میدهد و از وارد شدن جراحت های جدی به سرنشینان خودرو جلوگیری میکند.

فناوری ESF
براساس اطلاعات اینطور به نظر می‌آید که در اواسط سال میلادی جاری شرکت خودروسازی بنز در نماشیگاه خودرو فرانکفورت از پیشرفت های فناوری امنیت خودروهای خود رونمایی کند.

فناوری ESF
آخرین باری که مرسدس از فناوری ESF خود رونمایی کرد برمیگردد به سال 2009 و پس از آن فناوری یاد شده در خودروی هیبریدی مرسدس S400 مورد استفاده قرار گرفت. همچنین در راستای ایمن سازی بیشتر این خودرو از فلزهای قطور در ساختار بدنه و امکان تغییر مکان صندلی های خودرو به سمت مرکز کابین برای ایجاد فضای بیشتر در حین تصادف استفاده شده است.

فناوری ESF
اگر مرسدس در حال آماده شدن برای معرفی کانسپت ESF در سال جاری است اما به سختی می‌توان پیش‌بینی کرد این تکنولوژی‌ها چه زمانی وارد محصولات تولیدی خواهند شد. صرف‌نظر از زمان آن، احتمالاً سدان های لوکس S و E کلاس اولین محصولاتی خواهند بود که این ویژگی‌های پیشرفته را دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه