6 اسفند 1398 دسته بندی: اخبار

گیربکس DCT خودروهای BMW سری M

 آیا می دانید چگونه در گیربکس DCT خودروهای BMW سری M حالت پارکینگ را فعال کنیم؟ ظاهراً به این دلیل است که BMW می خواست گیربکس دستی را به همان میزان ممکن تکرار کند. بنابراین کمپانی BMW مجبور شد ویدئویی را منتشر کند که در مورد نحوه استفاده از گیربکس DCT خود توضیح دهد. فقط چرخ دنده را درگیر کنید (D) و موتور را خاموش کنید. دنده به طور خودکار به حالت پارک تغییر می کند.

آیا می دانید چگونه در گیربکس اتوماتیک DCT خودروهای BMW سری M حالت پارکینگ را فعال کنیم؟ ظاهراً به این دلیل است که BMW می خواست گیربکس دستی را به همان میزان ممکن تکرار کند. بنابراین کمپانی BMW مجبور شد ویدئویی را منتشر کند که در مورد نحوه استفاده از گیربکس DCT خود توضیح دهد. فقط چرخ دنده را درگیر کنید (D) و موتور را خاموش کنید. دنده به طور خودکار به حالت پارک تغییر می کند.

گیربکس DCT خودروهای BMW سری M
خودروهای BMW سری M

این همان چیزی است که ما از یک فیلم آموزشی جدید از سازنده باواریایی در یوتیوب یاد گرفتیم ، که سعی دارد به ما بیاموزد که چگونه بهتر از گیربکس DCT خودروهای BMW سری M استفاده کنیم. کمپانی BMW می گوید گیربکس DCT ترکیبی از دو دنیای سوئیچینگ اتوماتیک و تعویض دستی می باشد.

به عنوان مثال ، گیربکس از دستیار هوشمند سرعت خودرو استفاده می کند و در اینجا نحوه عملکرد آن آورده شده است. از آنجا که DCT اساساً مبتنی بر گیربکس دستی است، هیچ مبدل گشتاور وجود ندارد. وقتی پدال ترمز را رها می کنید ، ماشین شروع به چرخیدن نمی کند. شما باید فقط مانند یک گیربکس دستی معمولی با لمس کردن پدال گاز ، سرعت بیشتری بگیرید و یک راه حل برای فعال کردن دستیار هوشمند سرعت خودرو کافی است. در حال رانندگی، اگر پای خود را از شتاب دهنده بردارید، ماشین با سرعت 4/5 کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه می دهد.

گیربکس DCT خودروهای BMW سری M
خودروهای BMW سری M

دکمه کوچک Drive Logic

آیا متوجه دکمه کوچک زیر جعبه دنده شده اید؟ به آن Drive Logic گفته می شود و سرعت تغییر دنده را کنترل می کند. وقتی در شهر رانندگی می کنید و به بهترین عملکرد نیاز ندارید. برای حداکثر راحتی آن را در حالت عادی بگذارید. هنگامی که در جاده  هستید ، آن را سه بار فشار دهید و سه خط کوچک را در خوشه ابزار ، درست زیر نشانگر دنده مشاهده خواهید کرد. اکنون شما آماده هستید همه را بزنید.

منبع : موتور وان

نوشته های مشابه