9 بهمن 1400 دسته بندی: مقالات

افزایش عمر گیربکس اتوماتیک با رانندگی استاندارد

افزایش عمر گیربکس اتوماتیک با رانندگی استاندارد یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید با رانندگی هوشمند خود به آن دست پیدا کنید.

سعی کنید در ابتدای امر بهترین گیربکس را برای خودروی خود انتخاب کنید؛ یعنی از بین مدل های مختلف، سعی کنید بهترین مدل که دارای بهترین گیربکس است را تهیه کنید. علاوه بر این نکات بسیار مهمی وجود دارند که نشان می دهند آیا شما نیاز به مراجعه به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک و تعمیر گیربکس اتوماتیک ماشین خود خواهید داشت یا خیر.

در ادامه این مقاله از مقالات گیربکس وان همراه ما باشید تا شما را با رازهای افزایش عمر گیربکس اتوماتیک با رانندگی استاندارد آشنا کنیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

گیربکس اتوماتیک چیست؟ نحوه عملکرد آن چگونه است؟

گیربکس اتوماتیک یکی از بهترین تکنولوژی هایی است که بشر در حیطه تولید خودروهای مختلف آن را پیاده سازی کرده است. این تکنولوژی باعث افزایش کارایی خودرو و کاهش مصرف سوخت آن خواهد شد.

 

راحتی با گیربکس اتوماتیک

علاوه بر این، همیشه این نکته حائز اهمیت است که دنده عوض کردن برای برخی افراد ممکن است سخت یا طاقت فرسا باشد؛ این مشکل توسط گیربکس اتومات حل شده است.

البته باز هم برخی از افراد ممکن است گیربکس دستی را به اتومات ترجیح دهند. این اولویت بندی جالب می تواند چند دلیل داشته باشد:

  • برخی از افراد دوست دارند حس خوب تعویض دنده را درون ماشین خود احساس کنند.
  • برخی حس می کنند آن همخوانی که گیربکس دستی با دیگر قطعات خودرو دارد، توسط گیربکس اتومات بدست نمی آید.
  • برخی افراد از خرابی های گیربکس های اتومات و دغدغه های تعمیرات گیربکس اتومات فراری اند.

و…

از بین تمام این موارد، مورد آخر می تواند بسیار آزار دهنده باشد. فرض کنید شما یک خودرو اتومات خریداری می کنید و می خواهید آن را با خیال راحت سوار شوید. اما پس از مدتی بطور مرتب نیاز به تعمیر گیربکس اتومات خواهید داشت.

این مهم به حدی می تواند شما را اذیت کند که حتی به فکر تعویض خودروی خود بیفتید! البته عجله نکنید؛ همیشه راه حلی برای همه مشکل ها هست.

ما بعنوان مرکز معتبر تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک همراه شما هستیم تا نشان دهیم که گیربکس های اتومات شما چه مواقعی نیاز به تعمیر دارند. علاوه بر این، با ارائه بهترین خدمات برای تعمیر گیربکس اتوماتیک، همیشه پذیرای شما عزیزان هستیم. در ادامه، چند نکته مهم برای تشخیص خرابی گیربکس های اتومات را به شما خواهیم گفت.

شواهد نشان دهنده خرابی گیربکس اتومات چیست؟

معمولا خرابی های مختلفی از جانب گیربکس دیده می شوند که شما مجبور به تعمیرات گیربکس اتومات خواهید شد. هر یک از این تعمیرات می توانند باعث افزایش هزینه های نگهداری از خودرو با گیربکس اتومات شوند.

دلیل خرابی گیربکس اتومات چیست؟

پس هرچه زودتر بتوانید این نواقص را بشناسید، می توانید در هزینه ها و وقت خود صرفه جویی کنید. در این راستا بیاید ابتدا به عملکرد صحیح یک گیربکس اتومات نگاهی بیندازیم.

به طور معمول، گیربکس ماشین ها دارای یک سیستم جالب اند که می توانند دور موتور شما را نسبت به دنده مورد نظر، نسبت قدرت پیشرانه و انتقال این قدرت به چرخ ها تنظیم کنند.

به طور کلی، هر یک از این تنظیمات هرچه دقیق تر باشند، عملکرد گیربکس بهتر خواهد شد. معمولا در گیربکس های دستی، در هر تعویض دنده، کمی خطای انسانی را شاهد هستیم. اما در گیربکس های اتومات چنین اتفاقی نمی افتد. شما کلاچ ندارید و می توانید براحتی تمام کنترل خودروی خود را به دست بگیرید.

حال بیایید به بررسی خرابی های مهم گیربکس اتوماتیک بپردازیم:

  1. یکی از مهم ترین خرابی های گیربکس اتومات، کاهش شتاب و سرعت نهایی خودرو است.
  2. افزایش مصرف سوخت نیز یکی از مهم ترین دلایل مراجعه شما به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک خواهد بود.
  3. یکی از مراجعه های مختلف برای تعمیر گیربکس اتوماتیک، در خصوص نشتی روغن است.
  4. یکی دیگر از نشانه های خرابی گیربکس، صداهای ناهنجار از سمت گیربکس است.
  5. تقه زدن ماشین هنگام استارت و یا هنگام استارت حرکت نیز می تواند از نشانه های خرابی گیربکس اتومات باشد.

این علائم نشان می دهند که آیا وقت آن رسیده است برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خود اقدام کنید یا خیر. هر یک از مواردی که در خصوص تعمیر گیربکس اتومات در اختیار خواهید داشت، می تواند پس از اطلاع دقیق از نوع خرابی تعیین شود.

نکات بسیار مهم برای افزایش عمر گیربکس اتوماتیک با رانندگی استاندارد

حالا می خواهیم چند نکته مهم برای افزایش عمر گیربکس اتوماتیک با رانندگی استاندارد را به شما بگوییم. بهتر است اینگونه بگوییم که یکی از بهترین کارها که می توانید برای افزایش طول عمر گیربکس خود بکنید، رانندگی استاندارد و بدور از تصورات اشتباه عموم است.

برای مثال، برخی از عموم مردم تصور می کنند که اگر در سراشیبی ها دنده اتومات را از حالت D به N تغییر دهند، می توانند در کاهش مصرف سوخت خودرو موثر باشند.

برخی دیگر نیز بر این باور اند که اگر صبح زودها ماشین را چندین دقیق روشن بگذارید، در عملکرد گیربکس اتومات تاثیر فوق العاده ای خواهد گذاشت. در این خصوص باید ذکر کنیم که یکی از مسیرهایی که آب رادیاتور در مسیر خود طی می کند، عبور از گیربکس است. این باعث می شود تا گیربکس اتومات نیز سرد شود. پس روشن گذاشتن بی دلیل ماشین می تواند باعث بالا رفتن آمپر و کاهش طول عمر مفید گیربکس اتوماتیک خودرو شود.

در ادامه می خواهیم چند نکته کاربردی در خصوص رانندگی استاندارد برای افزایش بازدهی و طول عمر گیربکس اتومات را به شما بدهیم. هر یک از این نکات را به دقت بررسی کنید و اگر تاکنون آنها را رعایت نمی کردید، بعد از این به آنها توجه داشته باشید:

1. در حالت خلاص حرکت نکنید؛ حتی اگر در سرازیری باشید.

حرکت خودرو در حالت خلاص، حالتی است شبیه به اینکه شما بخواهید در نصفه مسیر، نگاهی به ابتدای مسیر بیاندازید. قطعا کار شما سخت تر خواهد شد؛ پس بهتر است قبل از اینکه حرکت بکنید، پس از رها کردن ضامن ترمز دستی و قبل از رها کردن ترمز پایی، اقدام به تعویض دنده به D بکنید.

2. هیچگاه در هنگام حرکت، حالت دنده را تغییر ندهید.

برخی بر این باور هستند که می توانند در حین حرکت نیز دنده اتومات را به حالت های مختلف تغییر دهند. اما باید بدانید که شما دیگر کلاچ ندارید و تعویض دنده در حین حرکت می تواند فشار بسیار زیادی به گیربکس شما وارد کند. بهتر است برای حفظ رانندگی استاندارد خود، هیچگاه دنده را در حال حرکت تعویض نکنید.

چرا؟؟!! دلایل تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست؟

3. قبل از اینکه کامل متوقف شوید، حالت P را برای دنده تعویض نکنید.

حالت P نشان دهنده نماد پارکینگ است که در دنده های اتومات دیده می شود. سعی کنید قبل از توقف کامل، هیچگاه دنده را در حالت P قرار ندهید. این کار باعث افزایش استاندارد رانندگی شما خواهد شد.

4. قبل از قرار دادن دنده روی D، گاز خالی ندهید!

برخی بر این تصور اند که اگر قبل از گذاشتن دنده اتومات روی D گاز خالی بدهند، شتاب اولیه خودرو بیشتر خواهد شد! این تصور کاملا اشتباه است و اکثر دنده های اتومات با شدت گازی که شما با پا فشار می دهید، کار می کنند.

5. سرویس های دوره ای را همیشه جدی بگیرید.

سرویس های دوره ای مختلف برای چک کردن دائم عملکرد گیربکس اتومات خودرو وجود دارد. سعی کنید هر 10 هزار کیلومتر اقدام به بازبینی عملکرد گیربکس داشته باشید. هر 24 هزار کیلومتر هم روغن گیربکس را تعویض کنید تا هیچ مشکلی برای خودرو اتومات شما پیش نیاید.

جمع بندی

در این مقاله از مقالات آموزشی گیربکس وان با شما همراه بودیم و نکات جالبی در خصوص افزایش طول عمر گیربکس اتوماتیک با رانندگی استاندارد به شما گفتیم. گفتیم که هر یک از مواردی که در خصوص رانندگی های عموم مردم می بینید، درست نیست.

بهتر است با اصول و حفظ استانداردهای لازم برای نگهداری از گیربکس ها، سعی کنید تا تمام نیازهای گیربکس را برای حفظ کیفیت برآورده کنید.

رفته رفته رعایت نکات گفته شده در این مطلب برای شما عادی خواهند شد؛ پس حتی اگر خلاف این نکات را عادت کرده اید، سعی کنید آنها را اصلاح کنید تا از خطرات احتمالی بکاهید.

ما بعنوان مرکز معتبر تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک همراه شما هستیم تا هرگونه تعمیر گیربکس اتوماتیک را به جای تعویض آن برای شما انجام دهیم.

    برچسب ها:

نوشته های مشابه