12 بهمن 1399 دسته بندی: تخصصی گیربکس

لرزش خودرو در هنگام حرکت یا احساس سنگ زنی ناشی از چیست؟

گیربکس اتوماتیک هنگام تعویض یک دنده به دنده دیگر به طور معمول آرام و به صدا کار می کند. وقتی خودرو دنده را سبک یا زیاد می کند نباید احساس سنگ زنی ، لغزش یا لرزش داشته باشید.

لرزش خودرو در هنگام حرکت
هنگامی که تعویض دنده شروع به مشکل می کند ، علائم لرزش خودرو در هنگام حرکت می توانند ناچیز به نظر برسند. اما ، بهتر است در این مرحله به این لرزش و صداها نیز توجه شود، از این جهت که به مرور مشکل زیاد و زیادتر خواهد شد. 

گیربکس اتوماتیک می تواند از موتور گران تر باشد ، بنابراین از هیچ علائم هشدار دهنده غافل نشوید. بسته به اینکه مسئله چیست ، می توانید با ادامه رانندگی شرایط را بدتر کنید.

سیستم انتقال قدرت در خودروهای اتوماتیک نسبت به خودروهای دنده دستی گرمای بیشتری تولید می کند. این بدان معنی است که یکی از مهمترین دلایل بروز مشکلات در گیربکس اتوماتیک، وجود روغن گیربکس نامرغوب است.

لرزش خودرو در هنگام حرکت

روغن گیربکس اتوماتیک روان کننده ای است که در گیربکس جریان دارد و از آن در برابر آسیب محافظت می کند و مانع خرد شدن چرخ دنده ها می شود. بنابراین اگر صدای سنگ زنی را می شنوید ، روغن گیریکس شما ممکن است دیگر این کار را انجام ندهد. ممکن است سطح مایعات شما خیلی کم باشد یا لازم باشد روغن گیریکس اتوماتیک را کاملاً تعویض کنید.

لرزش خودرو در هنگام حرکت

روغن گیربکس علاوه بر روان سازی ، همه چیز را خنک نگه می دارد. بدون سطح مناسب روغن گیربکس، می توان گرمای کافی برای ذوب فولاد تولید کرد! اگر میزان روغن گیربکس شما خیلی کم است یا روغن بیش از حد در آن ریخته شده است ، ممکن است به درستی عملیات خنک کنندگی انجام نشود. این اتفاق می تواند منجر به احساس لرزش خودرو در هنگام حرکت شود.

    برچسب ها:

نوشته های مشابه