15 بهمن 1398 دسته بندی: تخصصی گیربکس

گیربکس اتوماتیک استپ ترونیک

عملکرد اساسی انتقال Steptronic شامل یک حالت درایو کاملاً اتوماتیک ، یک حالت درایو دستی یا اسپرت است که امکان بازگرداندن قدرت موتور بالاتر را قبل از شیفت و امکان تغییر شیفت دستی را فراهم می کند که به راننده امکان تغییر دنده دستی را می دهد.
گیربکس اتوماتیک استپ ترونیک
گیربکس اتوماتیک استپ ترونیک

برای رانندگانی که نسبت به عملکرد و کارایی شور و اشتیاق دارند. انتخاب رانندگی با گیربکس دستی و اتوماتیک کمی دشوار است . گیربکس دستی کنترل بیشتری را در اختیار رانندگان قرار می دهد. اما گیربکس اتوماتیک به راننده امکان انعطاف پذیری بیشتری را می دهد. همچنین در هنگام مسافرت براساس سبک رانندگی تصمیم می گیرد.اما با گیربکس اتوماتیک استپ ترونیک ، نیازی به انتخاب نیست. به این دلیل است که این جعبه دنده ،بهترین های حالت های گیربکس دستی و اتوماتیک را ارائه می دهد. هنگام تغییر وضعیت ، یک تجربه تغییر دستی و یک حالت چند درایو به صورت اتوماتیک دارد.

BMW نزدیک به 20 سال پیش نسل اول گیربکس اتوماتیک استپ ترونیک را معرفی کرد. تیم طراحی و مهندسی در مونیخ از آن زمان به بعد در حال پیشرفت است. جدیدترین نسل انتقال Steptronic بسیار قابل انعطاف است و بسیار سریع تغییر می کند. این نوع  گیربکس بسته به حالت درایو انتخاب شده و سبک رانندگی شما طیف فوق العاده ای از گزینه های عملکردی را ارائه می دهند.

 گیربکس Steptronic چگونه کار می کند؟

عملکرد اساسی انتقال Steptronic شامل یک حالت درایو کاملاً اتوماتیک و یک حالت درایو دستی یا اسپرت است.این نوع گیربکس امکان بازگرداندن قدرت موتور بالاتر را قبل از شیفت و امکان تغییر شیفت دستی را فراهم می کند که به راننده امکان تغییر دنده دستی را می دهد. برای انتقال از حالت اتوماتیک دستی به حالت کاملاً دستی ، به سادگی انتخاب کننده درایو را به جلو یا عقب به چرخ دنده مورد نظر خود بچسبانید ، یا از چرخ دنده های چرخدار روی فرمان استفاده کنید. حالا کنترل کاملی روی چرخ دنده هایی دارید که می خواهید حرکت کنید. انتقال Steptronic به اندازه کافی هوشمند است که به شما اجازه نمی دهد بیش از حد به منطقه سرخ برگردید ، یا به چرخ دنده های نا امن بروید.

بسته به مدل خودرو BMW ، ممکن است گزینه های دیگری نیز وجود داشته باشد که به شما امکان می دهد بین حالت های درایو Sport ، Comfort و Eco Pro را انتخاب کنید. در حالت های درایو Comfort و Eco ، نقاط تغییر نسبت به حالت Sport پایین تر خواهد بود.

منبع: BMW of Freeport

نوشته های مشابه